Van je dromen werkelijkheid maken. Dat deed Lizette samen met haar -inmiddels- echtgenoot Remco. Lees hun bijzondere reisverhaal hieronder!

Ongeveer vijf jaar geleden stonden Remco en ik niet ver van elkaar te dansen op een festival. Na een tijdje radiostilte volgde een half jaar later een eerste date en voor we het wisten waren we tot over onze oren verliefd. Binnen enkele maanden woonden we samen en niet veel later ging Remco op zijn knieën tijdens onze citytrip in Ljubljana. Reizen zit in ons bloed en we waren er daarom al snel over uit dat ons huwelijk in het buitenland zou moeten plaatsvinden.

We wilden een tropische bestemming. Zo’n eentje waar je bij weg droomt. Met zijn tweetjes ergens met onze blote voeten in het zand. Zoiets als de Malediven, waar we een paar weken later naar toe zouden gaan. Nou ja, “zoiets als”…. Opeens was het duidelijk, we wilden op de Malediven trouwen!

Dat zorgde voor een aantal uitdagingen. We hadden maar een korte tijd voor de voorbereiding, namelijk tien weken. Ook moesten we alles met betrekking tot de ceremonie op afstand regelen, rekening houdend met de taalbarrière, cultuur- en tijdverschillen. Alles kwam gelukkig goed en een paar weken later zaten we daar dan, in het vliegtuig onderweg naar onze droombestemming voor ons droomhuwelijk.

Eerst hadden we nog een paar dagen totale ontspanning. Zwemmen in de knalblauwe zee, relaxen op het strand of in een hangmat, lekker eten en drinken. Het was heerlijk om samen te genieten op dit schitterende bounty eilandje!

En toen was de grote dag aangebroken. Die begon als alle andere dagen. We werden uitgerust wakker en gingen ontbijten. Vervolgens namen we een duik in de zee en lazen we een boekje op de ligbedden. Het klinkt misschien heel relaxt en ontspannen, maar de zenuwen begonnen toch wel te komen!

Na een fijne massage en lekkere lunch gingen Remco en ik in ons huisje omkleden. Hij in pak en ik in mijn jurk, klaar om voor altijd samen te blijven. Met een bootje voeren we naar een zandbank die super romantisch aangekleed was. Er stonden wel twintig mensen van het eiland op ons te wachten om bij te dragen aan dit bijzondere moment. Terwijl we hand in hand naar de plek van de ceremonie liepen, klonken de geluiden van de traditionele trommels achter ons.

De imam die de traditionele ceremonie voltrok, vertelde een verhaal over de liefde. Remco en ik keken elkaar aan. Ik kreeg de glimlach niet meer van mijn gezicht, zo onvoorstelbaar gelukkig was ik. We hadden onze eigen geloften geschreven en lazen die om beurten aan elkaar voor.

En toen was daar het moment om elkaar het ja-woord te geven. In het Engels is dat natuurlijk “I do”, maar door de zenuwen kon ik alleen maar een hele gelukkige “yes” over mijn lippen krijgen. Yes, met mijn hele hart beloofde ik Remco om voor altijd van hem te houden. Yes, ik mag zijn vrouw zijn. Yes, ik ben zo blij!

We wisselden de ringen uit en natuurlijk volgde dé kus. Daarna was het tijd voor champagne met taart. En uiteraard voor een feestje!

We voeren weer terug naar het eilandje waar tropische cocktails op ons wachtten. Voor het diner hadden ze een deel van het strand omgetoverd tot een magisch verlichte plek. Een privé butler zorgde dat het ons aan niets ontbrak terwijl wij genoten van het lekkere eten, champagne en de bijzondere dag samen. We dansten samen tot in de kleine uurtjes op het strand onder de sterrenhemel. Nog steeds met onze blote voeten in het zand. Precies zoals we hadden gedroomd.